קידום תוכנית מתאר

תכנית מתאר היא מסמך אסטרטגי אשר מהווה חלק בלתי נפרד מתכנון עירוני.

מדובר בתכנית מפורטת אשר כוללת בתוכה התייחסות לכל הנושאים הרלוונטיים ובין היתר: תחבורה, גיאולוגיה, חברה, דרכים, ביוב, מים  ועוד קשת רחבה של נושאים נוספים.

תכנית המתאר ביחד עם תכנית האב מהווה את הבסיס להמשך הליך התכנון העירוני – כאשר ההמשך נשען על תכנית זו.

הכנת התכנית טומנת בחובה שלבי עבודה רבים ובין היתר: איסוף החומרים הרלוונטיים, הגדרות היעדים, ביקור בשטח והבנתו, איסוף של כל הנספחים הנדרשים ועוד..

כאשר התכנית מוכנה, יש צורך להעביר אותה לקבלת האישורים המתאמים, כאשר במקרים רבים יעלו התנגדויות רבות והתכנית לא תאושר עד שאותן ההתנגדויות יטופלו בצורה הטובה ביותר.


כיצד ניתן לקדם את התכנית?

כאמור, התהליך לקבלת אישור תכנית המתאר הינו מורכב ומסועף וכחלק מכך, עלול גם להימשך זמן רב.

ישנם גורמים רבים אשר אמורים להביע את דעתם על התכנית ולקבל החלטה האם לאשר אותה או לא – כחלק מכך, עד קבלת האישור הסופי, עלולות לעלות התנגדויות רבות בהן יהיה צורך לטפל.

בכדי לקדם את תכנית המתאר יש להתנהל מול מספר רשויות שונות אשר לכל אחת מהן יש השפעה על השאלה האם התכנית תקבל אישור או לאו.

קידום תכנית מתאר דורש פנייה לוועדות התכנון המעורבת בתהליך וביניהן: המועצה הארצית, הוועדה המחוזית והוועדה המקומית.

יש צורך לפעול ולהיות באופן תדיר עם היד על הדופק, לגבי קבלת כל האישורים וההיתרים הרלוונטיים בדרך לקידום התכנית.

כמובן, שבכדי לקדם את תכנית המתאר, יש צורך בידע רב, היכרות מעמיקה עם הוועדות השונות ואופן פעולתן וכלים מקצועיים אשר יאפשרו לנקוט בצעדים הנדרשים בכדי לקדם את התכנית.

חברת א.ת.ו.ס מתמחה בין היתר בהכנה ובקידום של תכניות מתאר. ברשות החברה, הידע, הניסיון המקצועי וההיכרות המעמיקה עם כל השלבים הבירוקרטיים בדרך לאישור התכנית ועם כל הגורמים הרלוונטיים דרכם התכנית אמורה לעבור בדרך לאישורה הסופי. החברה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם אדריכלים ואנשי מקצוע מהמובילים בתחומם. א.ת.ו.ס מקפידה לעבוד בשיתוף ובשיקוף מלא של הלקוח וזאת לאורך כל הדרך.

דילוג לתוכן