הליך תכנון ערים

תכנון ערים הוא תהליך אשר נוגע לפיתוח עיר על כל רבדיה: הרובד הסביבתי, הרובד הכלכלי, הרובד החברתי ורבדים נוספים.
במסגרת הליך תכנון ערים ניתן על ידי החברה המבצעת שירות של ליווי צמוד לאורך כל הדרך המשותפת וזאת עד לקבלת אישור על התכנית הסופית.
מטרת הדרך היא כאמור, ליצור תכנית פיתוח מעמיקה ומפורטת אשר לוקחת בחשבון את כל הגורמים הרלוונטיים בעלי ההשפעה ובין היתר: אקולוגיה, אנרגיה, הערכה של סיכונים, מים, פסולת וגורמים נוספים..
הליך של תכנון ופיתוח ערים הוא שירות אשר ניתן למשרדים ממשלתיים, לארגונים גדולים, לרשויות מקומיות ולכל מי שמתכנן פרויקט גדול ומשמעותי שכזה.


השלבים של הליך תכנון ערים

הליך תכנון ערים הינו הליך הנחשב למורכב ומסועף, אשר טומן בחובו שלבי עבודה רבים. מכיוון שלתכנון יש השפעה רבה ומשמעותית על התוצאה הסופית, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על כל אחד מהסעיפים אשר מהווים חלק ממנה כאשר השלבים העיקריים של התהליך הם:

  • בדיקת התכנות – בחינה מעמיקה של אלמנטים סביבתיים, אשר מטרתה לקבוע האם ניתן להתחיל בתכנון הבנייה ואיך לעשות זאת.
  • הכנת תכניות מפורטות – תכנון אסטרטגי מעמיק אשר מתועד בשלב הראשון באמצעות תכנית אב ובתכנית מתאר. בשלבים הבאים תתבצע גם הכנת תכנית השלד, הכנת תכנית בניין עיר והכנה של תכנית לבנייה ולפיתוח.
  • תכנון הביצוע – תכנית הביצוע חייבת להיות מפורטת ומעמיקה ולהציג את התכנון ההנדסי המלא של הפרויקט. בשלבים מאוחרים יותר, התכנית תסייע לפיקוח על הליך הביצוע בפועל.

תכנון עירוני הינו כאמור עבודה המצריכה ידע רב, כלים מקצועיים והיכרות מעמיקה עם הסביבה ועם כל גורם אחר אשר הינו בעל השפעה קטנה כגדולה על הצלחת הפרויקט. כך שבעת בחירת החברה, חשוב לשים דגש על הפרטים הללו ולבחור אותה בקפידה.

חברת א.ת.ו.ס מעניקה שירותי מקצועי איכותי ומקיף של תכנון עירוני עבור ארגונים, עיריות ומשרדים ממשלתיים. ברשות החברה ניסיון רב בהכנה וקידום של תכניות אב ומתאר, ייזום וניהול של פרויקטים של התחדשות עירונית, גיבוש פתרונות סביבתיים ושורה ארוכה של שירותים נלווים בדרך להצלחת הפרויקט.

 

 

דילוג לתוכן