הצעה לראשי ערים בגוש דן אימוץ מודל ת"א להשכרת אופניים

‏29 פברואר 2012

‏ו' אדר תשע"ב

לכבוד
ראש עיריית גבעתיים
ראש עיריית רמת גן
ראש עיריית בת ים
ראש עיריית הרצליה
ראש עיריית פתח תקווה
ראש עיריית בני ברק
ראש עיריית ראשון לציון
ראש עיריית חולון

הנדון – אימוץ מערכת השכרת האופניים הפועלת בתל אביב כיום

ראשית, אבקש לציין כי אין לי שום קשר עסקי מי מהגורמים המפעילים את פרויקט השכרת האופניים בתל אביב ואני כותב אליכם בנושא הן כאיש מקצוע הפועל בתחום התחבורה ובעיקר כמי שעושה שימוש קבוע במערכת האופניים הפועלת בתל אביב.

 כמי שמכיר את התחום היטב אוכל לומר שהמערכת עונה על כל הציפיות עבור מי שמגיע לעיר או נמצא בה וזקוק לנסיעות למרחק של מספר ק"מ. לדוגמא, השבוע רכבתי ממרכז עזריאלי עד לנמל יפו על מערכת שבילי אופניים יעילה ביותר והגעתי בתוך 20 דקות למחוז חפצי. הכל ללא עלות ותוך שאני נהנה מהרכיבה פי כמה וכמה לו הייתי "כלוא" ברכב פרטי.

 מדוע אני פונה אליכם/ן?

משום שאני סבור שעל כל הערים והיישובים בגוש דן לאמץ את אותה המערכת. מאחר והאינטרס הציבורי הוא להגדיל את השימוש במערכת הרי יש להקל ככל הניתן על משתמשי המערכת וזאת באמצעות שבב אלקטרוני אחד או בהעברת כרטיס אשראי.

 הפעלת מערכות נפרדות בערים שהן חלק מהגוש הבנוי הצמוד לתל אביב עלולות לחייב אותי ורבים אחרים לרכוש/להצטייד באמצעים שונים ממה שיש כיום ולסרבל מאוד את התהליך תוך שהם כופים שימוש לא יעיל במערכות נפרדות על כל המשתמע מכך.

 מאחר וגוש דן רבתי הוא מרחב תחבורתי אחד (וכך יש להתייחס אליו), הרי גם חיוני ביותר לאפשר אחידות גם במערכת האופניים. מאחר ותל אביב הייתה הראשונה לביצוע התהליך ואפשרה את הצלחתו גם באמצעות הקמת מערכת שבילי אופניים ייעודיים, הדבר רק יכול להועיל לרשויות הסמוכות לאמץ מודל שכבר הוכחה יעילותו ויתרונותיו למשתמשי הקצה.

 לאור האמור, אני קורא לכם/ ן לאמץ במהירות האפשרית את המודל התל אביבי ולפעול להקמת מערכת זהה בעריכם לטובת הפחתת התלות ברכב הפרטי.

 בכבוד רב,

יורם אסידון

משתמש אופניים קבוע

יועץ תכנון, תחבורה וסביבה

העתקים:

ח"כ ישראל כץ – שר התחבורה

ח"כ גלעד ארדן – השר להגנת הסביבה

מר רון חולדאי – ראש עיריית תל אביב

 

דילוג לתוכן