אשלית ההשקעה בקרקע חקלאית

רבים מאיתנו חולמים להתעשר בקלות. אם הסיכוי לזכות בלוטו נמוך במיוחד אז בשנים האחרונות מוכרים לנו מוכרי האשליות את הסיכוי לעשות זאת באמצעות רכישת קרקע חקלאית לפני הפשרה

ולפני שינוי ייעוד למגורים או לשימושים אחרים מלבד חקלאיים.

נכון הדבר שיש מקומות בהם קרקע חקלאית צמודה לאזורים בנויים וחלה עליה ככל הנראה תכנית מתאר שתאפשר הפשרה בעתיד.

אלא שברוב המקרים בהם נמכרות קרקעות חקלאיות במחירים גבוהים במאות אחוזים משוויה האמיתי, הסיכוי להפשרה נמוך עד אפסי. אמנם תמיד יהיה ניתן לגדל ירקות על מה שרכשתם אך יש

להניח שאינכם מעוניינים להפוך לפתע לחקלאים.

יותר מכך, האינטרס הלאומי של מדינת ישראל ושל הציבור הוא לשמר את הקרקעות החקלאיות בהיקף המכסימלי שלהן. קרקעות חקלאיות הן הכרח במדינה צפופה שתמשיך לגדול ולהצטופף.

עידן "נלבישך שלמת בטון ןמלט" הסתיים זה מכבר וכל המאמצים לבנייה צריכים להתרכז באזורים הבנויים כולל בנייה גבוהה לפי הדרוש.

ראוי שמדינת ישראל תאמץ נורמות מהעולם הנאור לפיו חקלאות מסובסדת באופן ישיר על ידי המדינה וזאת מתוך הכרה בערך של שמירה על קרקע חקלאית, עצמאות בייצור מזון וכמובן כל התועלות

הנלוות לשמירת השטחים החקלאיים כשטחים פתוחים. סבסוד משמעותי של החקלאות תאפשר לחקלאים שנאחזים בקרקע להתפרנס בכבוד מעבודתם וימנעו לחץ כלכלי הדוחף אותם למכור את הקרקע לאחרים.

מכירת קרקע חקלאית עם הבטחות להפשרתה אין לה הרבה במה להיתלות. ועדות תכנון חייבות לעמוד על המשמר ולמנוע הפשרת קרקע חקלאית אלא אם הדבר נחוץ במקרים חריגים בלבד.

אם הנכם רוצים לוודא שאינכם שמים את כספכם על קרן הצבי, פנו אלינו ונבדוק עבורכם את סיכויי ההפשרה של הקרקע בטווח הנראה לעין.

 

דילוג לתוכן